Dołącz do e-Izby
Polski / English

Aktualności

29.05.2018

Akeneo nową firmą zrzeszoną w e-Izbie

W maju Akeneo dołączyła do Izby Gospodarki Elektronicznej.  Akeneo PIM służy do centralizacji i usprawnienia pracy nad technicznymi i marketingowymi informacjami i danymi o produktach.  Dzięki zaawansowanym możliwościom technicznym oraz dzięki nowoczesnemu i przyjaznemu interfejsowi użytkownika Akeneo PIM doskonale wspiera tworzenie katalogów produktów m.in. na potrzeby sklepów online i offline, aplikacji mobilnych, materiałów drukowanych i POS. 

Więcej »

Partnerstwo z Izbą Gospodarki Elektronicznej, dzięki jej merytorycznym i profesjonalnym działaniom w obszarze e-biznesu oraz rosnącej sieci partnerów      i członków, postrzegamy jako strategiczny element rozwoju Akeneo na rynku polskim i w regionie wschodnioeuropejskim. Akeneo jest bardzo dynamicznie rozwijającą się firmą dostarczającą system PIM. Mamy silną pozycję w Europie Zachodniej, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Dzięki licznym wdrożeniom Akeneo PIM zarówno dla mniejszych firm jak i globalnych marek gromadzimy wiele doświadczeń w branży e-commerce, którymi chętnie będziemy dzielić się z podmiotami zrzeszonymi w e-Izbie. Jednocześnie liczymy na pozyskiwanie doświadczeń od firm działających  w Polsce i regionie tak, aby nasz produkt spełniał również wymagania klientów z tego obszaru - podkreśla Dariusz Głażewski, Senior Business Development Manager EE, Akeneo GmbH"

 

Więcej informacji: https://www.akeneo.com

Zapraszamy na najważniejsze wydarzenia Izby Gospodarki Elektronicznej:

Zwiń «
11.06.2018

Podsumowanie I półrocza w Izbie Gospodarki Elektronicznej

Szanowni Państwo,
zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem działań Izby Gospodarki Elektronicznej w pierwszym półroczu 2018 oraz z planowanymi aktywnościami na drugą połowę roku. 

Więcej »

Szanowni Państwo,
zapraszam do zapoznania się z podsumowaniem działań Izby Gospodarki Elektronicznej w pierwszym półroczu 2018 oraz z planowanymi aktywnościami na drugą połowę roku. Chcę podkreślić szczególnie kilka faktów. Dzięki silnemu działaniu legislacyjnemu e-Izby ograniczenie handlu w niedziele nie objęło e-commerce – sklepy internetowe mogą handlować 7 dni w tygodniu. Stawialiśmy również na silną edukację przedsiębiorców w zakresie RODO tak, by byli przygotowani na zmiany po 25 maja. Dokonaliśmy liftingu naszych wydarzeń i ich identyfikacji wizerunkowej – ruszyliśmy z nowymi stronami konkursu e-Commerce Polska awards oraz Forum Gospodarki Cyfrowej – na finał wydarzeń zapraszamy 9 października na Mysią 3 w Warszawie. Ponadto wprowadziliśmy dwa nowe wydarzenia, dzięki którym e-Izba wychodzi szeroko do branży marketingu internetowego w tym najpopularniejszej jej gałęzi - performance. To konferencja Performance Day CEE oraz Konkurs Performance Marketing Diamonds CEE – finał wydarzeń 27 września w hotelu SoundGarden. W I półroczu przygotowaliśmy również DIGITAL ECONOMY CATALOG: unikatowy katalog firm i usług e-commerce oferowanych przez firmy zrzeszone w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Katalog odzwiercie dla polski rynek cyfrowy - są pośród nich: sprzedawcy detaliczni (B2C), platformy e-commerce (B2C, C2C, B2B), płatności on-line, usługi oraz rozwiązania IT dla e-commerce, e-usługi, treści cyfrowe, logistyka i dystrybucja. Już niedługo ruszamy z nową stroną internetową Izby Gospodarki Elektronicznej oraz ze społecznością e-Izby – Brand Heroes.

Link do podsumowania: e-Izba-prezentacja-I-polrocze (2).pdf


Dziękujemy, że z nami jesteście.

Patrycja Sass-Staniszewska,
Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Zwiń «
21.05.2018

Performance Day CEE - pierwszy w Polsce event poświęcony performance i afiliacji na rynkach CEE.

27 września w Warszawie spotkają się liderzy i eksperci obszaru performance i afiliacji na rynkach CEE. Konferencja organizowana jest przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, a wśród prelegentów i partnerów znajdują się przedstawiciele firm nie tylko z Polski, ale także z rynków CEE. Wieczór zwieńczy gala konkursu Performance Marketing Diamonds.

Więcej »

Performance marketing i afiliacja to jedne z ważniejszych obszarów działań dla branży e-commerce. Konferencja jest inicjatywą naszej grupy merytorycznej performance marketing. Postawiliśmy sobie jasne cele, rozwinęliśmy konferencję i konkurs na region CEE, tym samym sprawiając, że takiego międzynarodowego eventu z obszaru performance jeszcze w Polsce nie było. Cieszy zainteresowanie konferencją instytucji i firm z Czech, Węgier, Rumunii czy Niemiec. Oprócz wiedzy stawiamy na globalny networking, dlatego też przygotowaliśmy kilka stref podczas wydarzenia” - Paulina Wojczyńska, Project Director e-Izby.

 

Główne obszary

Uczestnicy konferencji wysłuchają prelekcji z takich obszarów, jak: Artificial Intelligence, customer journey, atrybucja, zaawansowana reklama w social mediach, machine learning, analiza danych. Poznają także trendy z obszaru performance na 2019 rok i wysłuchają kilku inspirujących case study, między innymi Answear.com.

 

Wśród prelegentów wystąpią  m.in.:

  • Matthias Stadelmeyer, CEO, Tradedoubler Global
  • Marek Roszka, expert in development on the Slovak and Czech market, Answear.com
  • Kevin Edwards, Global Client Strategy Director, Awin
  • Karolina Twardosz, SEO Team Leader, Semahead
  • Anna Gromańska, Publishing & Innovations Director, Cube Group
  • Mateusz Nić,  Client Service Director, Cube Group
  • Justyna Sobolak, Group Account Director, TradeTracker Poland
  • Justyna Spytek, Managing Director,TradeTracker Poland

 

Networking

Oprócz zdobywania wiedzy o najnowszych trendach i technologiach organizatorzy stawiają na networking i globalną wymianę doświadczeń. Dlatego też - dla około 250 uczestników - przygotowanych zostanie kilka stref:

  • business area ze spokojną przestrzenią do rozmów na najwyższym szczeblu i streamingiem na żywo z wystąpień prelegentów
  • networking zone z przestrzeniami do rozmów i fast business date
  • 2 chill zones dla emocjonujących dyskusji w luźniejszej atmosferze
  • kameralna strefa expo dla firm chcących pokazać swoje produkty oraz usługi

 

Wydarzenie skierowane jest do:

  • osób odpowiadających za obszar performance i afiliacji w branży e-commerce,
  • osób odpowiadających w firmach z marketing i digital,
  • osób odpowiadających za wdrażanie nowych technologii.

 

Partnerami wydarzenia są: Awin i Semahead.

Patroni medialni: Mediarun, Gomobi, newsfeed.pl, E-commerce w praktyce, My Company Polska, Marketer +, Socialpress, Biznes musi sprzedawać.

 

Konferencję objęło także patronatem rumuńskie stowarzyszenie branży e-commerce GPeC.

Po zakończeniu konferencji, odbędzie się gala rozdania nagród w konkursie Performance Marketing Diamonds. To pierwszy w Polsce konkurs poświęcony efektywności działań tylko i wyłącznie w obszarze performance i afiliacji. Start zgłoszeń planowany jest na pierwszą połowę czerwca.

 

Więcej informacji na: http://performancedaycee.com/

Zwiń «
21.05.2018

e-Izba zaprasza na kolejne warsztaty do Szkoły Gospodarki Cyfrowej

Po raz kolejny w tym roku odbędą się warsztaty w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej, którą prowadzi e-Izba. Jest to inicjatywa non-proft, której celem jest edukacja branży ecommerce. Warsztatowe spotkania podzielone zostały na bloki o tematyce najbardziej interesującej przedstawicieli e-sklepów. Partnerem tegorocznego cyklu jest Allegro.

Więcej »

Szkoła Gospodarki Cyfrowej to cykliczne wydarzenia warsztatowe organizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów.

Szkoła Gospodarki cyfrowej jest jedną z inicjatyw realizujących tę misję. Warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno na szczeblu regionalnym jak i centralnym.  Na najbliższym spotkaniu uczestnicy zyskają wiedzę między innymi z obszarów:

  • Google Analytics,
  • SEM i SEO,
  • marketing internetowy,
  • afiliacje,
  • działania w social mediach
  • możliwości, jakie dają nowe technologie i różnego rodzaju platformy służące zwiększeniu konwersji
  • uruchamianie nowych kanałów sprzedaży.

Szkołę Gospodarki Cyfrowej prowadzimy już od kilku lat z dużym sukcesem. Daliśmy wsparcie w postaci praktycznej wiedzy kilkuset przedstawicielom biznesu. Szkołę prowadzą eksperci biznesowi spośród firm zrzeszonych w e-Izbie. Poziom prowadzonych zajęć jest bardzo wysoki. Dlatego osoby, które kończą naszą szkołę wychodzą z dodatkowymi umiejętnościami i kompetencjami cyfrowymi - Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Allegro od wielu lat wspiera tworzenie ekosystemu gospodarki internetowej. Dzięki temu klienci mogą znaleźć najlepsze oferty, a przedsiębiorcy z sukcesem rozwijają swoją działalność. W interesie całej branży jest to by nasi klienci i sprzedawcy byli świadomi swoich praw i obowiązków. Dlatego aktywnie wspieramy Szkołę Gospodarki Cyfrowej i cieszymy się, że w ramach tej inicjatywy możemy dzielić się wiedzą - mówi Magdalena Piech, Ekspert ds. regulacyjnych w Allegro i vice przewodnicząca Rady e  - Izby.

Działania edukacyjne wspierane są przez członków e-Izby. Partnerem tegorocznej Szkoły Gospodarki Cyfrowej jest Allegro.

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://e-izba.pl/pl/dla-czlonkow/edukacja-branzy/szkola-gospodarki-cyfrowej/o-szkole/

Zwiń «
15.05.2018

“Omni-commerce. Kupuję wygodnie” - nowy raport e-Izby

73 proc. internautów kupuje produkty z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym. Tak wynika z nowego raportu e-Izby, który jest pierwszym na rynku opracowaniem poświęconym zjawisku omnicommerce czyli zakupów wielokanałowych. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez agencję Mobile Institute. Partnerem merytorycznym raportu jest Visa, zaś Partnerem Przelewy 24.

Więcej »

Zakupy to obecnie wielokanałowy  proces. Sklepy stacjonarne już nie są numerem jeden na liście ulubionych miejsc zakupowych Polaków. Współcześni konsumenci migrują między różnymi kanałami sprzedaży, kierując się przede wszystkim wygodą. Retailerzy powinni być jak ich klienci: smart, social i przede wszystkim omnicommerce - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

Zakupy smartfonem w górę

41 proc. internautów dokonało ostatniego zakupu wielokanałowo, a 43 proc. wskazało, że kupuje produkty konkretnej marki w więcej niż jednym kanale sprzedażowym. Porównując wyniki obecnego badania do wyników w raporcie - “M-Commerce. Kupuję mobilnie” z 2016 roku - widać wyraźny wzrost wykorzystania w procesie zakupowym smartfonów (56 proc., +6p.p.), kosztem tabletów (21 proc., -4p.p.), co może być podyktowane rozszerzeniem linii smartfonów wiodących marek o modele z dużym ekranem. Co ciekawe, wzrostowi zainteresowania urządzeniami mobilnymi, w szczególności smartfonem, nie towarzyszy spadek wykorzystania urządzeń pełnowymiarowych, jak laptop czy komputer stacjonarny.  Konsumenci po prostu w różnych okolicznościach wykorzystują najwygodniejsze dla siebie urządzenia.

 

Detaliści muszą sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów, którzy chcą dokonywać zakupów na urządzeniach mobilnych (np. poprzez aplikacje), przy pomocy urządzeń ubieralnych, na komputerach, a także osobiście w „fizycznym” sklepie. Oczekują też, że sprzedawcy będą rozpoznawać ich w miarę, jak oni sami przemieszczają się między urządzeniami, w internecie i w fizycznym sklepie. Sprostanie temu jest trudne dla akceptantów każdej wielkości, a szczególnie wiele problemów może przysparzać małym przedsiębiorstwom, które generują dwie trzecie zatrudnienia i ponad połowę aktywności gospodarczej w Europie. Z drugiej strony, e-commerce otwiera rynki i możliwości niewyobrażalne w świecie off-line. 25 lat temu baza klientów drobnego detalisty była ograniczona do osób znajdujących się w fizycznym sąsiedztwie; dziś obszar, na jakim sprzedawca może znaleźć klienta, nie ma praktycznie granic – mówi Jakub Kiwior, dyrektor generalny Visa na Polskę i Węgry.

 

W miejscu sprzedaży używamy smartfona

Urządzenia mobilne wykorzystywane są średnio w ponad dwóch miejscach. Najczęściej Polacy wciąż korzystają z nich w domu (60 proc., +9p.p.), a następnie w podróży (39 proc.). Dość mocno w stosunku do 2016 roku wzrosło wykorzystanie urządzeń mobilnych w miejscach zakupowych (34 proc., +7p.p.), Dziś w punkcie sprzedaży korzysta z nich co 3 ich posiadacz. Natomiast wsród e-kupujących wykorzystanie urządzeń mobilnych w punktach sprzedaży jest obecnie aż o 7.p.p. wyższe niż w 2016 roku i wynosi 43 proc., zaś wśród m-kupujących o 2 p.p. i wynosi 39 proc.

 

Ulubione miejsca zakupowe Polaków

Polscy konsumenci mają różne typy jeśli chodzi o ulubione miejsce zakupowe, a sklepy stacjonarne nie mają już monopolu w tym zakresie. Wśród badanych, zapytanych o ulubione miejsce, 32 proc. wskazało sklepy stacjonarne, a 41 proc. wskazało jakieś miejsce wirtualne, w tym 14 proc. oddało swój głos na platformy zakupowe, 12 proc. na e-sklepy, a 8 proc. na media społecznościowe. Dla 7 proc. internautów ulubionym miejscem zakupowym są aplikacje mobilne.

Link do raportu TUTAJ.

Zwiń «
15.05.2018

RODO - Glossary of key terms

RODO jest jedym z najważniejszych tematów ostatniego roku. Dla wielu biznesów wdrażanie zmian mających za zadanie dostosowanie procedur do RODO jest jednym z kluczowych działań w ostatnich miesiącach. Eklektika, firma członkowska e-Izby przygotowała materiał "Glossary of key terms" tłumaczący na język polski wiele anglojęzycznych terminów związanych z RODO.

 

Więcej »

Eklektika Language Means Business jest liderem szkoleń językowych i tłumaczeń dla branży IT i e-biznesu. Szkoła prowadzi zajęcia u klientów biznesowych w całej Polsce (z dojazdem lub zdalnie), zapewniając doświadczonych lektorów polskich i Native Speakerów. Więcej informacji na stronie www.eklektika.pl .  Powołując się na eIzbę, możesz otrzymać atrakcyjne rabaty na szkolenia językowe, platformę online www.english4ecommerce.com i tłumaczenia.

Kontakt: Joanna Sosnowska
Account Manager  joanna.sosnowska@eklektika.pl tel. 575 122 412 

LINK DO MATERIAŁU

 

 

Zwiń «
09.05.2018

II edycja Forum Gospodarki Cyfrowej poświęcona wielokanałowemu konsumentowi

e-Izba  po raz II organizuje Forum Gospodarki Cyfrowej. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem - “Consumer is a heart of your business. Think omnichannel!” Forum odbędzie się 9 października w Warszawie.

 

Więcej »

E-commerce od kilku lat jest jedną z najszybciej rozwijających gałęzi gospodarki. Era digital znacząco zmieniła proces zakupowy współczesnych konsumentów, który stał się wyzwaniem dla retailerów. Rozwój nowych technologii spowodował zanik granic pomiędzy offline i online, co dotyczy także sposobu, w jaki funkcjonują klienci. Są w wielu kanałach jednocześnie, swobodnie między nimi migrując. I tego samego oczekują od sklepów. Omnichannel to już nie trend, to rzeczywistość. Tegoroczne Forum poświęcone będzie kluczowym zagadnieniom związanym z wielokanałowym konsumentem i jego ścieżkami zakupowymi.

Omnichannel to już nie buzz word. Jeśli marka chce utrzymać i zdobyć klientów działania w wielu kanałach są koniecznością. Ostatnie 5 lat diametralnie zmieniło konsumenta, jego oczekiwania, zachowania i sposoby podejmowania decyzji zakupowych. Dlatego też w tym roku program konferencji skupia się właśnie na nim. Izba Gospodarki Elektronicznej, jako instytucja zrzeszająca branżę e-commerce, ma możliwość zaangażowania najlepszych do zaprezentowania inspirujących case study, dzięki którym uczestnicy Forum zyskają praktyczną wiedzę do zastosowania w swoim biznesie - Paulina Wojczyńska, Project Director w e-Izbie.

Program Forum został podzielony na dwa bloki: Customer Trends oraz Customer Journey. W pierwszym z nich uczestnicy poznają kluczowe statystyki dotyczące współczesnych konsumentów i trendów związanych z ich preferencjami zakupowymi.

W drugim bloku eksperci omówią zachowania konsumentów w kontekście wielokanałowego procesu zakupowego, który zaczyna się już od inspiracji i szukania informacji, a kończy na zakupie.

Wśród prelegentów wystąpią m.in.:

  • Michał Wojas, eCommerce manager, Wojas.pl
  • Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzający, Mobile Institute
  • Małgorzata Ciszecka, Head of Merchants (CEE), VISA
  • Paweł Sala, CEO, FreshMail
  • Przemysław Bartkowiak, CEO&Founder Revenue Group
  • Mariano Faria, VTEX Co-CEO

 Główne zagadnienia, które omówimy podczas Forum:

  • profil  wielokanałowego konsumenta
  • jego oczekiwania od sklepów i e-sklepów
  • jak wyobraża sobie płatności przyszłości
  • dlaczego personalizacja oferty to konieczność, a nie trend
  • jak wykorzystać potencjał offline do generowania sprzedaży online
  • jak zaangażować zmęczonego konsumenta

 Forum Gospodarki Cyfrowej jest kierowane do:

  • osób, które zarządzają działaniami e-commerce w firmie
  • właścicieli sklepu e-commerce
  • osób, które odpowiadają za działania z obszaru digital w firmie
  • osób, które odpowiadają za wdrażanie innowacji, nowych technologii, badanie ścieżek zakupowych klientów
  • osób, które odpowiadają za analizę efektywności działań e-commerce
  • dostawców  usług, narzędzi i technologii wspierających e-commerce i działania omnichannel

Konferencja odbędzie się 9 października w minimalistycznym wnętrzu na Mysiej 3 w Warszawie. Forum zwieńczy gala Konkursu e-Commerce Polska awards 2018, podczas której nagrodzeni zostaną najlepsi w branży e-commerce.

Partnerami wydarzenia są: VISA, Semahead, Dotpay

Patronat nad Forum objęli: Nowa Sprzedaż, Marketer +, Wiadomości Handlowe, Magazyn E-commerce, My Company Polska, Biznes Musi Sprzedawać oraz Social Press

Więcej informacji znajduje się na stronie: http://forumgc.pl/

 

Zwiń «
12.06.2018

Pożyczki online – czy to już e-commerce?

Niewielu klientów sektora usług finansowych zdaje sobie sprawę, że w momencie zaciągania zobowiązania finansowego za pośrednictwem Internetu, korzysta z usług e-commerce. Panuje przeświadczenie, że e-handel to jedynie sklepy z odzieżą, dodatkami do domu czy sprzętem elektronicznym. Tymczasem sektor pożyczkowy coraz śmielej zaznacza swą pozycję na polskim rynku e-handlu, będąc jego aktywnym uczestniczkiem. Wraz z nieustającym rozwojem technologii oraz znaczącą zmianą profilu klientów sektora fintech, modele biznesowe i sposoby funkcjonowania usługodawców pożyczkowych również ulegają transformacji. Jaki udział w rynku e-commerce mają pożyczkodawcy?

Więcej »


E-commerce i fintechy?

Firmy z sektora fintech bez wątpienia mają znaczny udział w kształtowaniu się rynku e-commerce. Firma doradcza Deloitte w swym raporcie „CEE FinTech Report”” już teraz ocenia wartość polskich fintechów na ponad 860 mln euro. Z rozwiązań tego typu korzysta na co dzień co piąty Polak. Prognozy wskazują, że za niespełna dwa lata po fintechowe usługi będzie sięgać co drugi z nas.
Czy mamy jednak tego świadomość? Ciężko jest mówić o sektorze pożyczkowym w ujęciu e-commerce i naszej wiedzy na ten temat, gdy wciąż pod wątpliwość można poddać znajomość Polaków samego pojęcia „fintech”. Pomimo, że konsumenci korzystają z nich na każdym kroku – chociażby wykonując płatności mobilne i zbliżeniowe, sięgając po ofertę internetowych ubezpieczycieli lub zaciągając pożyczkę online, nadal nie są świadomi, że mają do czynienia z fintechami. Co więcej – płacąc za zakupy online BLIKIEM lub przelewem online, wciąż nie mają świadomości, że korzystają właśnie z fintechów. Szacunkowo ponad 85 proc. Polaków deklaruje nieznajomość tego pojęcia. Z badania banku Millenium: „pokolenie Millenium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z” wynika także, iż najwięcej nieświadomych tego pojęcia Polaków jest w grupie wiekowej 16-40 lat, którzy stanowią przecież główną grupę docelową usług fintechowych.
Jak zatem wygląda nasza świadomość na temat rynku e-commerce w powiązaniu z sektorem usług pożyczkowych? Przyglądając się licznym, internetowych definicjom tego pojęcia, możemy odnieść błędne wrażenie na temat podmiotów tworzących e-handel.
Wciąż bardzo niewiele mówi się o sektorze pożyczkowym jako o aktywnym uczestniku rynku e-commerce w Polsce. Mówiąc „e-commerce”, bardzo często błędnie rozumujemy myśląc, że zaliczają się do niego jedynie wszelkiego rodzaju sklepy oferujące nam produkty materialne – odzież, sprzęt elektroniczny, AGD. A przecież usługi finansowe, w tym głównie pożyczki, to także produkty, które podlegają sprzedaży w sieci, stanowiąc tym samym podmiot rynku e-commerce. - komentuje Tymon Zastrzeżyński, Co-founder&CEO w Grupie Loando.
Prognozy na dalszy, dynamiczny rozwój sektora fintech i aktywny udział w rynku e-commerce dają nadzieję na to, że z czasem świadomość wśród konsumentów i umiejętność definiowania takich pojęć jak „fintech” i „e-commerce” znacznie wzrośnie. My, jako podmiot rynku finansowego, dokładamy wszelkich starań by tę wiedzę szerzyć i budować wśród Polaków przekonanie, że usługi finansowe to produkt rynku e-handlu jak każdy inny. - dodaje Maciej Suwik, Co-Founder&CTO w Grupie Loando.

Kupujemy głównie online
Faktem jest, że znaczna część z nas zdecydowanie częściej sięga po oferty internetowych sklepów aniżeli zakupy w placówkach stacjonarnych (54 proc. polskich konsumentów), a liczba osób kupujących w sieci podwoiła niemalże swoją liczbę w przeciągu ostatnich 10 lat. Rynek e-handlu wart jest już ponad 40 mld zł.
Znaczny kawałek tortu e-commerce stanowi sektor pożyczek online, z którego usług skorzystały już ponad 2 miliony Polaków. Z danych Loando.pl wynika, że pożyczanie to coraz częściej domena młodych osób – ponad 37 proc. polskich pożyczkobiorców online stanowią osoby młode, w wieku 20-30 lat, a 40 proc. pożyczek to te zaciągane za pomocą smartfona. Liczba klientów stale rośnie, podobnie jak wartość sektora, która wynosi już ponad 3,2 mld złotych, co stanowi dobre prognozy na dalszy rozwój finansowego kawałka e-commerce.
Nie da się ukryć, że przez internet kupujemy wszystko narzędzia, opony, sprzęt AGD, ubrania itd.
Wszelkie nieprzemyślane kroki mogą doprowadzić do tego, że skończymy z pustym portfelem. Dlatego rozwiązania pożyczkowe są idealnym rozwiązaniem w e-commerce i nie jest tajemnicą ze e-handel i pożyczki online są komplementarne i że ten rynek będzie rósł. Dzięki pożyczkom online możemy zrealizować specjalną okazję zakupową na którą w daje chwili nie mamy budżetu. – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

 

 

 

Zwiń «